Dagelijks worden vele overeenkomsten gesloten door consumenten waarbij het doorgaans goed gaat. Enkele voorbeelden waarbij het consumentenrecht op u van toepassing is, zijn het kopen van een broodje bij de bakker, het afsluiten van een energiecontract of telefoonabonnement, het aanschaffen van een product in een webwinkel of het ingaan op een aanbieding die een verkoper u thuis aan de deur probeert te verkopen. Er ontstaan echter ook vaak vervelende situaties, zoals winkels, telefoon- of internetaanbieders en fabrikanten die niet graag meewerken aan een oplossing voor uw probleem en u van het kastje naar de muur sturen. Bij ons kunt u daarom terecht met al uw vragen over dit soort onderwerpen en meer.

Een kleine greep uit wat zich allemaal voor kan doen, met betrekking tot:

  • Algemene voorwaarden: u ziet door de bomen het bos niet meer en u heeft geen idee wat de opsteller van de voorwaarden met één of meer regels bedoelt;
  • Defecte producten: u heeft iets aangeschaft dat kapot is gegaan en u weet niet wat u hiermee aan moet, omdat bijvoorbeeld de winkelier geen oplossing wil bieden;
  • Energiecontracten/telefoon- of internetabonnementen: u wilt van uw contract/abonnement af of overstappen op een andere aanbieder maar het wordt u erg moeilijk gemaakt;
  • Marktplaats: u wordt opgelicht door een dubieuze webwinkel (ook voor oplichting door particulieren kunt u bij ons terecht voor uw vragen);
  • Vakanties: uw vakantie moest lang op zich wachten vanwege vertraging op het vliegveld of de hotelkamer was anders dan de foto’s beweerden;
  • Verzekeringen: u begrijpt sommige juridische termen niet of er is sprake van een verkeerde gang van zaken na een aanrijding.

Zoals gezegd is dit slechts een klein overzicht. Uiteraard is het altijd mogelijk ons te bellen voor andersoortige situaties en hierbij zullen wij ons best doen het u duidelijk te maken. Tevens kunnen wij u doorverwijzen naar een in het consumentenrecht gespecialiseerde advocaat.